lördag, juli 26, 2008

Nya användningsområden!

Åh, vad det är varmt och härligt idag - helt underbart! Idag ska vi åka till svärföräldrarnas sommarstuga och då var det ju dags att hinna med lite göromål i trädgården innan, bl.a. avplockning av röda vinbär. Satte på mig bikiniöverdelen så att jag skulle förena nytta (plocka vinbär) med nöje (bli mer pepparkaksaktig) och började plocka. Efter en kort stund tänkte jag: "Vad bra det vore om blåbär växte så här! Vad fort det skulle gå att få ihop till en blåbärspaj med reparen då...hmmm...repare...blåbär...repare...vinbär?" Fort som bövelen skuttade jag upp och hämtade den och hujedamej vad fort jag fick ihop fem liter! Så det är ett tips om du, som jag, har blivit lärd att plocka röda vinbär för hand. Frågan är nu bara - vad ska jag göra med dem. Är förvisso tidsoptimist, men inte helkorkad, så det blir till att frysa ned dem idag, men sedan? Safta eller baka?

Nu är det dags att packa igen för att åka upp till urskogarna i norra Sverige, adjöken mobiltäckning, television, trådlöst internet, rinnande vatten, el och vattenklosett. Hej blåbär, svampar, soliga dagar, solbränna och härliga böcker!

1 kommentar:

Z sa...

Njut av de fina blåbärsrika skogarna!