lördag, juli 05, 2008

Ny modetidning


Igår köpte jag en ny modetidning; Eco Queen. Annars är det Plaza Kvinna och Elle som fångar mitt modeintresse.

Jag har ju försökt hitta både kosmetika, hudvårds- och hårvårdsprodukter som är snälla mot miljön och utan mineraloljor och parabener så att de också är snälla mot huden. Har lyckats hitta schampon som funkar bra, men inte ett enda balsam. Håret envisas fortfarande med att bli tovigt och flygigt. Jag har provat ett flertal mineralfoundations och har hur många prover som helst hemma från Meow Cosmetics, HHmineralcosmetics och annat smått och gott. Jag köpte foundation både från I.D och Everyday minerals. I.D hade ingen passade ton för ett penntroll från Ecuador plus att det innehåller ämnet bismuth, som kan irritera huden och EM hade en perfekt ton, men lade sig i mina skrattrynkor så jag såg ut som en gammal tant, vilket jag inte är! Efter detta gav jag upp och köpte Mary Kay:s foundation. Dessvärre är jag helt torsk på Urban Decays eyeprimer och den är inte speciellt ekologisk, men den är så bra att jag inte kan vara utan den. Och innan jag började köpa ekologisk kosmetika hade jag köpt typ 25 ögonskuggor från MUS och dem byter jag ut allteftersom. Fast jag har både hudlotion, ansiktskräm, ögonkräm, ansiktspeeling, ansiktsmask och makeupborttagning som är snälla mot hud och miljö.

Men igår när jag läst Eco Queen fick jag ny inspiration, så nu har jag beställt en massa prover på mineralfoundation från Softskin. Hoppas, hoppas, hoppas att det finns något i pepparkaksnyans! Det här är ju något av det bästa med semester, att få lägga ned tid på sådant som inte egentligen är viktigt. Idag ser det ut att bli molnigt - i så fall är det dags att fylla frysen (och min magsäck) med kladdkakor!

Inga kommentarer: