torsdag, juli 24, 2008

Penntrollets Dag!

Idag har det varit min dag. För nio år sedan fattade jag ett av de allra bästa besluten i mitt liv. Ett år efter det tänkte jag: Idag är det ett år sedan jag fattade det där kloka beslutet - det borde firas och så firade jag det. Sedan dess har jag låtit 24 juli bli min dag. Det behöver inte vara något superstort eller dyrt; att åka bort eller så. Det kan vara att unna mig något fint plagg, ett restaurangbesök, gå på bio eller som idag att få sambon att betala lite hudvårdsprodukter, men dagen måste alltid innehålla något som jag tycker om och så måste jag alltid ta mig tid att ge mig själv credit för det där bra beslutet jag fattade för nio år sedan och alla bra saker jag gjort därefter och speciellt det senaste året. Dagen idag avslutades med något som ganska nyligen blivit en favorit på rekommendation av en kollega i Storstan (tack!); kex med fikonmarmelad och ädelost. Yummie!

1 kommentar:

Z sa...

Det var ett ordentligt bra beslut! Tänk var det tog dig 9 år senare!
Kram på dig för ett superbra beslut! Älskade syster