fredag, juli 25, 2008

Jag är långsam ibland

Att han står ut med mig sambon...Sommaren 2005 hyrde vi en segelbåt tillsammans med ett annat par. Vi hade bara stora killen då och det andra paret hade bara en hund. I alla fall så fick jag för mig att vi skulle ha båt nu när vi bor i Lilla Staden vid den Stora Sjön. Sambon föreslog en mindre motorbåt så att vi kunde ta oss till några öar i närheten, men det tyckte inte jag - nej, en stor båt med övernattningsmöjligheter det var det vi behövde! Idag tog vi en båttur till en närliggande ö för en dag på stranden. Vi hade mycket trevligt och när det kom en mindre motorbåt sa jag till sambon: "En sådan där skulle vi ha, eller hur? Det vore ju perfekt för oss. Bara så vi kunde ta oss till de närmsta öarna liksom." Sambon tittade på mig och sa: "En sådan där liten båt, men du ville ju ha en sådan där vi kunde sova i, annars var det ingen idé sa du". Jag: "Sa jag, men de är ju superdyra, nej, en sådan där lite mindre blir bra tycker jag". Sambon: "Åh, vad bra, äntligen är vi överens, det trodde jag aldrig!"

Snacka om strategisk kille - för att inte tala om tålmodig! Det tog mig tre år att komma på att vårt behov består av en mindre motorbåt som kan ta oss en bit ut på Stora Sjön - och sambon har tålamod att vänta in det, helt amazing - det är värt någon medalj av något slag! Eller ett pris; kanske i form av en tjej som älskar honom superdupermycket och som låter honom använda sig av sitt välutvecklade tålamod och till och med utmana honom att bli än mer tålmodigare?

1 kommentar:

Miss Gillette sa...

Snubbar från Ockelbo har tålamod att vänta in sina bruttor, vill jag minnas att vi har diskuterat nån gång... ;-)