måndag, juli 28, 2008

Mitt nya färdmedel


Fördelen med att träna genom att gå är att jag slipper hålla koll på öppettider på gym, tider för olika pass och att det inte är någon transportsträcka mellan hemma och träningen - i vanliga fall vill säga. Holmen ligger retligt futtiga åttio meter från fastlandet. Samtidigt är Holmen såpass liten så att förutom att det skulle vara dötrist att gå runt Holmen en långpromenad så skulle jag behöva byta håll var tredje varv för att slippa må illa... Alternativet är därför att ta sig in till land och jag måste få skryta över mitt färdmedel; förutom att det är vackert så är det också ett träningsredskap! Dessutom är det härligt att ro; båten som glider fram genom vattnet, vågorna som kluckar mjukt mot skrovet, det gnirkande ljudet från trävirket i ekan och lukten av tjära. Bättre start på ett träningspass kan jag nog inte få!

2 kommentarer:

Z sa...

Annars kan du väl leka triathlon, först simma över till fastlandet, där ha en cykel och cykla till storbyn för att sedan springa tillbaka?

Bina sa...

Vet du, tanken slog mig, har ju en nära väninna som tävlar i multisport och hon pysslar med sådant hela tiden, men på något sätt fick bara tanken på att gå i blöta kläder mig att glatt hoppa i ekan och ro...