måndag, juli 28, 2008

På tal om Pride


Häromdagen berättade jag för lillen att jag träffat en man, som var bonde på deltid. Direkt frågade lillkillen var mammabonden var. I veckan berättade jag för honom att jag hade träffat en läkare och att hon gav mig medicin så att jag skulle bli frisk. "Var var pappadoktorn?" Lillkillen är snart tre, men redan har han klart för sig att det vanligaste är att en man och en kvinna hör ihop. Så när han imorse frågade om han också fick måla naglarna med rosa nagellack så blev jag själaglad - i alla fall en insats för att frigöra honom att från de traditionella könsrollernas bojor...

3 kommentarer:

Z sa...

Det är bara tillfällig glädje. Tills han lämnar holmen och kommer till dagis igen. Då kommer ngn påpeka att det är högst opassande att ha nagelack om man är kille.... Sen vill han säkert aldrig mer ha nagelack. Så njut av den isolering ni har på holmen du! ;-)

Bina sa...

Ja säkert, fast i alla fall inte hans förskollärare - de är bra faktiskt. Lillkillens favoritutklädsel är en rosa prinsessklänning som han är MYCKET söt i!

Z sa...

Nej, inte lärarna. Det är de små gangstrarna på gården som säger sånt till varandra.... :-(