söndag, juli 06, 2008

Semesterdemens och sömnsjuka

Hjälp! Nu börjar jag nästan bli nervös. Jag glömmer något hela tiden; jag kommer inte ihåg att sätta på mig stegräknaren och kommer jag ihåg det så glömmer jag att skriva upp vad den står på när jag nollställer den på morgonen och skriver jag inte upp det direkt så har jag ingen aning om vad den stod på, inte ens på vilket tusental det var! Dessutom lägger jag ifrån mig förlovningsringen lite då och då för att undvika en massa smuts på den (vilket inte brukar vara något problem i vanliga fall) och sedan glömmer jag bort att ta på mig den och när jag väl kommer på att jag ska ta på mig den så har jag glömt var jag lade den! Snart ska jag ut och gå och jag hoppas att jag kommer ihåg var jag bor! Och jag vet i alla fall att det är söndag och det är lika med scones-till-frukost-dag i vår familj - mums!

Som om inte glömskan vore nog är jag så trött, trött, trött! Igår sov jag middag en timme, släpade mig upp ur sängen så vi hann att gå på den lokala teaterföreningens barnteater (snacka om tur med vädret, det var utomhus, åskan mullrade under nästan hela föreställningen, men regnet började falla först när vi satte oss i bilen!). När sambon gick och lade lilla killen vid åtta somnade jag omedelbart i soffan, vaknade till vid nio och började kolla en kriminaltv-serie, som jag naturligtvis lyckades missa slutet på. Imorse sov jag till 07:50!! Jag brukar vakna vid 06:00 i vanliga fall.

Inget regn förrän vid sextiden igår kväll alltså = inga kladdkakor i frysen än. Nu är det soldis, men jag hoppas jag hinner gå min runda innan något eventuellt regn börjar trilla ned!

7 kommentarer:

Z sa...

Du börjar bli gammal och senil vettja! Ta inte av ringen, ska du hålla på med det tills du dör kommer du tillslut tappa bort den. På riktigt. Det är ju vardagsslitet som gör att just erat liv tillsammans syns på den. Att den får livspatina.(man behöver kanske inte ha den på om man ska sandpappra eller så, men annars.

Miss Gillette sa...

Eh... du är inte gravid? Precis så där utsketen var jag när jag väntade Lille George. Fast å andra sidan känner jag mig själv som om jag blivit biten av en tsetsefluga sen en tid tillbaka och jag VET att jag inte är gravid, så det måste vara nåt annat.

Jag tycker inte heller du ska ta av ringen. Man kan lämna in ringar för uppsnyggning ibland om det stör att de är lite repiga. Men gör nu vad tant Gillette säger: en prydlighetsminister som var på besök hos oss tog av sina vigselringar för att laga mat eller tvätta händerna eller vad det nu kan ha varit -- och hon har inte hittat dem än. (De var på husvagnssemester och hon är inte säker på att det var just här hon förlade ringarna, men jag såg ju hur hon höll på och ta av och på dem ideligen. Kan aldrig gå väl, tänkte jag. Och hon som ändå är så HIMLA ordentlig.)

Bina sa...

Okej, jag inser att jag inte behöver ta av den varje gång jag ska baka, skära ngn frukt, grönsak eller köttbit, men hur gör ni när ni byter blöjor med "det stora" i? Å när jag ska smörja in mig eller lillkidset med hudlotion blir det ju en massa gegg på.

Miss Gilette: Dessbättre infann sig tröttheten typ 24 timmar innan semester så jag tror att det var mentalt, att jag visste att snart kommer jag få vara trött och sova om jag vill.

Z sa...

Smörj in, ta bort bajjet och tvätta händerna(och ringen) NOGA! Du har ju en slät en. Det har inte jag....

Miss Gillette sa...

Jag får aldrig bajs på fingrarna när jag byter bajsblöja. Kanske nån enstaka gång nåt lite på nån fingertopp. Hur bär du dig åt mänska? :-)

Hudkräm gör ju inget, det går bort av sig självt efter enstund när man rört vid handdukar, kläder och liknande. Fast du kanske tycker mina ringar är i bedrövligt skick -- du får väl inspektera vid tillfälle. Men grejen är i alla fall att jag tycker om att se att de har varit med länge, och därför stör det mig inte att de inte är hyperblanka.

Anonym sa...

Välkommen i klubben! Jag använder aldrig ringen hemma utan tar på den när jag ska gå ut. Du kan trösta dig med att förvirringen går över efter några dagar eller kanske ett par veckor :-), beroende på hur trött du är.

Trevlig semester!

Bina sa...

Tur att jag har sex veckors ledigt då så jag hinner få någon vecka eller två utan förvirring och trötthet...