torsdag, juli 31, 2008

Förvandlingens tid


Sambon, till vardags även känd som sportfiskaren, måtte ha fått solsting! Han har förvandlats från sportfiskare till snickar-Ernst! Den tidigare fina, men något svårtrampade trappan har kasserats och ersatts av denna lättgådda, stabila trapp med ledstång för de gamla eller mycket unga med balanssvårigheter (eller för de med tillfälliga balansproblem till följd av intag av starkare drycker också för all del...). Dessutom ska vår stuga få skryta med en egen adress; Holmen 7. Sommar-Ernst har snart siffran på plats! Själv fick jag äran att välja siffra och det heliga talet sju passar ju alltid perfekt! Själv ska jag, med gasolugnens hjälp, försöka förvandla lite ägg, mjöl, socker och annat till fikabröd åt oss och våra badgäster, tillika goda vänner. Men först ska jag pussa på min sommar-Ernst!

3 kommentarer:

Z sa...

Hälsa sommargästerna och bra jobb Gubben J! Vad jag kommer ihåg så var den allra första trappan inte ens i närheten av denna skapelse!
Way to go!

Bina sa...

Nej, den var ju väldigt...innovativ ur ett arkitektoniskt perspektiv, men inte så funktionell...

Anonym sa...

med 5 plankor spillvirke som tilldelning så blir det vad det blir... Denna trappa byggdes av de fem tidigare plankorna och två tillkommande som tilldelades mig av storfursten av holmen. ledstången fick jag själv gå ut i skogen och hämta.
innovativ, arkitektonisk och alla andra skällsord ni kan komma på - bah! DESSUTOM HAR JAG TUMMEN MITT I JÄVLA HANDEN!
//sNICKARN