onsdag, juli 02, 2008

Kris och panik plus ett svårt val!

Idag upptäckte jag, eller rättare sagt har jag låtit tanken passera tidigare, men idag upptäckte jag att jag måste göra något åt det. Tre av mina favoritprodukter håller på att ta slut; Santes ansiktscreme, Helena Rubenstein mascara Lash Queen Waterproof samt The Body Shop Hi-shine lip treatment nr.4. Som om detta inte vore nog försvann min foundation, Mary Kay 402, under vår helg i fjällen. Jag vet att det är ett i-landsproblem, men för mig är det en smärre vardagskatastrof. Den blir dessutom värre av att endast två av ovanstående fyra produkter går att få tag i här i lilla staden, resten måste jag till storstan för att få tag i. Och dit har jag ingen resa planerad än, men jag kanske måste planera en nu då...

Det svåra valet kommer jag ställas inför ikväll då jag ska träffa delar ur min förträffliga kammarkör för lite socialt umgänge. Det är en efterätts- eller pubkväll, man får välja själv vad man vill kalla det. Det är inte ett svårt val för mig - pubkväll finns knappt i mitt vokabulär. Men däremot funderar jag redan på vad jag ska välja för efterrätt! När jag satt och funderade över detta redan igår så gick jag in på den aktuella restaurangens hemsida där deras meny tidigare funnits, men vad händer då?! Jo, då håller de på att "uppdaterar sin profil på webben, välkommen tillbaka", tackar, åter tillbaka till deras hemsida idag och då har de inte uppdaterat den färdigt! Vafalls! Ska det verkligen behöva ta sådan tid undrar ju jag. Så nu sitter jag här och har ingen aning om vad jag kan välja mellan för smaskiga efterrätter på efterättskvällen. En lösning på mitt problem skulle ju i och för sig kunna vara att resa på rumpan och knata de 150 metrarna till restaurangen och kolla i menyn "live" så att säga...

Och! Om tanken svävat genom ditt huvud så vill jag med bestämdhet dementera denna tanke; jag bloggar inte på arbetstid - jag har inte stämplat in än, men nu tänker jag göra det!

5 kommentarer:

Z sa...

Kanske lösningen är att spontanbestämma efterrätten ikväll samt att öva på att inte vara beroenda av smink, lotioner och skit? ;-)

Miss Gillette sa...

Efterrätterna ser inget vidare ut på menyn, i alla fall inte när jag var där sist. Köp med dig en egen chokladkaka av hög kvalité till kaffet så överlever du kvällen ändå!

Ses!

PS Själv bloggar jag på arbetstid. Fast jag är å andra sidan min egen chef, så jag bestämmer att jag får det ibland. ;-)

Bina sa...

Zoila; nu förstår jag inte hur du menar?! Spontanbestämma?! Vill ju få nöjet att njuta av valmöjligheten hela dagen innan jag bestämmer mig.

Miss Gilette: Glömde ju chokladkakan! Kan den inkasseras i efterhand?

Miss Gillette sa...

bina: Chokladen kom jag inte själv ihåg förrän alla redan druckit ur kaffet och halva styrkan gått. Kan trösta dig med att den var alldeles för gammal -- hade legat och vitnat på hyllan i Pressbyrån. Så trots att alla fick blev det en tredjedel kvar.

Pressbyrån i den pöschkans centralorten är helt klart fel ställe att köpa kvalitetschoklad!

Bina sa...

miss gilette: då var det väl bra att jag inte åt av den så jag slapp bli besviken en gång till under kvällen!