onsdag, juli 02, 2008

Funderade på att ta den vegetariska varianten



Äntligen var det dags att välja efterrätt!!! Men vafalls?! Citron är inte min favorit och till detta hund med hallonsmak?! Jag blev mycket skeptisk. Miss Gilette beställde modigt "hallonhunden tack", vilket gjorde servitören förvirrad varpå Miss Gilette förklarade att hon ville ha halloncollien, den med citronmousse på, då förstod han. Själv frågade jag först efter ett vegetariskt alternativ på denna dessert, men innan jag fick veta om det fanns något sådant valde jag istället en skogsbärstårta. Välj inte den. Torr, för syrlig och utan någon prick över i:et. Den hade de facto, både bokstavligt och smaklökigt talat, inget "i" överhuvudtaget. Och för dig som är nyfiken; så här såg collien ut, oklart var hunden är.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan resterna av collien vara det dar roda pa tallriken...? Bla!
Dar jag ar kan man ata collie pa rikigt. Eller en chihuahua. Eller en terrier. Nja, vete sjutton vad det ar for raser. Och vill inte veta det heller...
Vad duktig du ar pa att blogga! Jag ar inne och laser sa fort jag far mojlighet.
Kram!
/Jantan

Bina sa...

jäntan: tack för berömmet och ja - det är ju möjligt, kanske till och med troligt att hunden är det röda på tallriken...måste ändå säga att med tanke på hur många hårstrån en collie har så är det bra jobbat av kocken att inte få med ett enda i efterätten ;)