fredag, juli 04, 2008

Nyhittat smultronställe med lösning på ett i-landsproblem

Var på biblioteket med lillen för att hämta reserverade böcker, HP:s senaste på ljudbok åt stora killen och Karin Fossums senaste åt mig. Biblioteket ligger blott ett stenkast från lilla killens favvo-lekplats så det blev en stund där också. Fick köpa en liter blåbär för fyra kronor - det var billigt, men dessvärre lämnade kvalitén på blåbären lite i övrigt att önska, de var hårda och väldigt svårtuggade med en tydlig stensmak.

På väg till bilen passerade vi en affär jag aldrig varit inne i, men som bl.a. Miss Gilette tipsat mig om tidigare. Nu tog jag mig äntligen tid att gå in - och jag fann ett smultronställe med massor av härliga, fina kläder med bl.a. en svensk designer. Hittade en liten sak att köpa och väl framme vid disken lyfter jag blicken från lilla killens höjd (eftersom han envisades med att spatsera omkring med ena handen utsträckt hela tiden) till affärsinnehaverskan och på hyllan bakom henne står Mary Kayprodukter!!! Å jag som sökt konsulent i lilla staden men inte hittat någon via MK:s hemsida. Förvisso var problemet redan löst då min väninna högre upp i landet är konsulent och skulle ordna min foundation åt mig, men nu vet jag att det finns någon i lilla staden som säljer denna produkt. Hurra! Jag kommer definitivt gå till butiken fler gånger, dock utan liten människa med lång arm och klibbig hand.

1 kommentar:

Miss Gillette sa...

Men! Vad kul!

Grattis till semestern också!