lördag, juli 12, 2008

Framsteg i livsmedelsbutiken gör mig glad!

Det bästa som hänt i Lilla Staden måste vara att båda stormarknaderna numera har självscanning och självutcheckning. Perfekt med scanner; totalkoll på vad det kostar allteftersom varorna plockas i kassarna. Förvisso blir det inte samma ordning i matkassarna som förr i tiden när jag betalade i vanlig kassa, men det är ett pris jag gärna betalar. Sedan när jag lagt i det jag ska ha så sätter jag tillbaka scannern, drar mitt betalkort och går ut. Förutom att jag nästan aldrig behöver köa och i så fall bara typ två minuter så behöver jag inte heller prata med någon enda person. Jag kan bara gå in, hämta det jag vill ha, ja, sköta mitt och gå därifrån helt enkelt - så tidseffektivt och sådan bra service, love it!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte det var toppen ända tills det blev kontroll. Jag var jäktad till max och helt slut ihuvudet när jag var tvungen att skaffa bla mjölk. Scannade ordentligt in lättmjölken och placerade den i kassen. Fick se att det fanns eko-lättmjölk. Blev mycket nöjd med mig själv när jag lyckades scanna bort mjölken igen och ställde tillbaka den. Tog ekomjölken istället och rusade vidare till margarin och bröd. FY VAD PISAMT. Nu har jag blivit kontrollerad nästan vaje gång och är fruktansvärt nervös. Funderar på att sluta scanna så jag inte ska behöva duscha bort svett när jag kommer från affären.

Bina sa...

Då är det som jag misstänkte; när man åkt fast en gång (har också gjort det pga av att jag glömde scanna in en vara) så blir man kontrollerad oftare ett tag. Hett tips, om du är själv när du scannat in fel, säg inget till din respektive och låt honom åka och handla de närmsta gångerna ;)