söndag, juli 27, 2008

Fötterna protesterar!


I Paradiset har jag ett par träskor från barndomen, men på Holmen fanns inga skor jag bara kunde slinka in i och gå iväg med, vilket ju är praktiskt. Därför beslutade jag att jag skulle inhandla några sådana. På Ica Maxi har de nästan allt så jag hoppades på ett par träskor, men icke. Trots ett inre motstånd blev det därför ovanstående flip-flop. Till min förtjusning var de söta, men säger snarare flipp-flipp än flipp-flopp. Dessvärre skulle jag lyssnat till mitt inre motstånd som kommer sig av minnen från barndomens flip-flopisar. Fötter kan minnas, i alla fall mina, och mina fötter mindes hur ont det gjorde mellan tårna där den där plastgrejen satt. Jag tänkte att jag mindes fel eller att jag i vuxen ålder skulle uppleva flip-flopisarna annorlunda, men upplevelsen är densamma; ont mellan tårna och en allmänt krampaktig känsla i hela foten. Nåja, Holmen är tack och lov liten och jag kan lätt slinka in i mina söta flip-flopisar och hasa omkring. Dessutom kostade de ynka trettio spänn så om jag slänger dem när jag kommer hem har de ändå fyllt en funktion!

2 kommentarer:

Z sa...

Flippflopps är en av de sämsta uppfinningar som gjorts. Någonsin! Dels låter de konstig men värst är att de är så obekväma att det inte går att ha dem. Plus att de inte följer med när man går. Spelar inte roll att de är SÅ söta...

Anonym sa...

Äh, det är som med träningsvärk. Den kommer bara i början när man är ovan och sen försvinner den. dessutom matchade ju flippisarna din klänning OCH ditt (eller sonens) nagellack!!! Icke att förglömma.