onsdag, juli 30, 2008

Underlättningsmaskiner

Lillkillen ska börja gå på toa tycker hans föräldrar. Han håller dock inte med om det utan kissar ganska ofta i kallingarna. Innan detta försök att få honom sluta med blöja tyckte jag att diskmaskinen är en superbra uppfinning - vad vore livet utan diskmaskin. Men hallå - jag är hellre utan diskmaskin resten av livet om jag bara får ha kvar tvättmaskinen! Tvättmaskin måste vara den maskin som allra mest underlättar livet! Tänk att behöva tvätta lakan och handdukar och kläder för hand, i sjön - hujedamej vad trist och slitigt! Undrar vem som uppfann tvättmaskinen, vem det än var - I'm grateful!

4 kommentarer:

Z sa...

Blöjor är också en bra uppfinning.... ;-)

Anonym sa...

Tur att det finns bryggor med hål i - anpassade för tvätt - om man nu är utan tvättmaskin ;-)

Anonym sa...

Annars kan man göra som min systers minsta som la en riktig rackabajsare i sin brors pool. När han såg detta blev hab hysaterisk och de fick tvätta alla leksaker och byta vatte för att brosan var så jobbig... hihihi. Hoppas du har det bra och kram från oss i K-d som skall på ultraljud idag.

Bina sa...

Zoila; det är ju blöjorna vi vill bli av med!

Anette; men, du vet ju vilket fel bryggan har. Den är ju funktionell men det är inte bra för min fåfänga när det låter som att jag är en mindre flodhäst när jag går ned på fina tvättbryggan...

Anonym/Lisa; Hur gick det på ultraljudet? Nyfiken. KRAM!