torsdag, juli 17, 2008

Mamma Mia vilken kväll!

Äntligen fick vi tid att träffas, min bästa väninna och jag! Vi bestämde att vi skulle se "Mamma Mia" i Storstan, som ligger mittemellan våra respektive hus. Jag såg musikalen "Mamma Mia" med min sambo för några år sedan då han fick gratisbiljetter från sitt dåvarande arbete. Jag älskade den, men min sambo var måttligt road, så därför slapp han följa med på filmen. Nej, vem kan passa bättre att ta med på bröllopsfilm än min blivande tärna? Och filmen var jordens adrenalin- och endorfinkick - jag blev helt glad i hela kroppen och det sitter i än faktiskt, så gå och se den! Till och med min väninna, som egentligen inte tycker om ABBA för att det är "sånt där synthljud hela tiden" tyckte det var bra eftersom "synthljuden" var borta nu. Hon är egen företagare och driver ett café i sitt samhälle och om du går in på ditt café imorgon och någon börjar sjunga ABBA-låtar så är det säkert hon, Företagerskan. Kvällen toppades av att jag fick se min blivande tärna köra ut ur Storstan i en röd audi cabriolet eftersom hennes biltokige karl, på väg i sin BMW för att köpa en Ford Mustang, krockade BMW:n, så därför är BMW:n på verkstad och Forden skulle tydligen hottas till lite och då fanns det bara en bil kvar på gården till Företagerskans fasa, hi, hi! Nu är det hög tid att slå igen ögonen men dessförinnan:

I have a dream, a song to sing
to help me cope with anything
If you se the wonder of a fairy tale
You can take the future even if you fail

Inga kommentarer: