tisdag, juli 01, 2008

Får jag veta vem mördaren är?

Ikväll är det ju en helkväll i tv. Först "Allsång på Skansen" och sen "Morden i Midsomer". Så efter att lillen stoppats i säng är det dags att poppa popcorn som ska saltas och skalas för att sedan avnjutas till bl.a. Sanna Nielsen. Vet att det är larvigt och pensio-varning på att tycka om "Allsång på Skansen", men det gör jag ändå. Det började när jag sommarjobbade som undersköterska på servicehuset i den lilla byn vid Frykens strand. Alla pensionärer kollade och förutom små avbrott när jag gick mellan lägenheterna så hörde jag hela programmen. Eftersom jag tycker om att sjunga, nynnade jag med och efter några veckor såg jag fram emot tisdagkvällarna lika mycket som tanterna. Så - I like "Allsång" och det står jag för!

Dessvärre är ju "Morden i Midsomer" inte mellan nio och tio utan ända till halvelva. Det är tyvärr trettio minuter för långt för mina ögonlock. Det är snarare regel än undantag att de stänger runt tio. Jag vaknar sedan med ett ryck och medan min hjärna försöker komma på var jag är och vad klockan är lyckas mina torra-lins-ögon fokusera på tv-skärmen bara för att se eftertexterna. Oerhört snöpligt! Och även om jag får reda på vem mördaren är av någon i min närhet så är det ju inte riktigt samma sak.

Å en annan tv-relaterad sak. I min lilla stad pratar nästan alla som Thabita (04:30) och/eller Gulletussan (07:45) och även om de inte alls är som dem så kan jag ibland asfnissa inombords för att de låter så roligt! Det sätter liksom guldkant på min vardag emellanåt.

Inga kommentarer: