söndag, augusti 31, 2008

Vuxenkänsla


I hela mitt liv har mina föräldrar försörjt mig med härligt god lingonsylt. Sedan jag hittat mannen i mitt liv så har även blivande svärföräldrarna försett oss med detta. Idag har jag för första gången kokat lingonsylt själv och det känns löjligt vemodigt; mitt lingonsyltssjälvförsörjande är ännu ett bevis på att jag är vuxen. Att jag ska kunna klara mig själv. Och det gör jag ju, men ibland är det bara så mysigt att få känna sig ompysslad som ett barn igen, bland annat genom att få lite lingonsylt då och då. Återstår att se om min lingonsylt smakar lika gott som den jag tidigare fått.

2 kommentarer:

Z sa...

MÅNGA vuxenpoäng blev det där du.... :-) De är säkert jättegoda!

Anonym sa...

Jag tror att er bådas föräldrar kommer att förse er med lingonsylt ändå - just för att de VILL få pyssla om er som barn ibland.
Och om det nu inte händer kan du lite i förbifarten säga att du är så uuusel på att göra lingonsylt (vilket jag är säker på att du INTE är!) att ni får av dom då :)