lördag, augusti 02, 2008

Boktips!

Ovanstående böcker är utmärkt sommarlektyr. Berlinerpopplarna är första boken av tre om en familj i Norge. I början när jag läste hade jag slukat tre, fyra kriminalromaner på raken så de första femtio sidorna satt jag och tänkte "nu blir han snart mördad", men när mitt kriminalromanstänk väl släppt så var det en härlig läsupplevelse, med flyt och en bra berättelse. Den tredje boken "Vila på gröna ängar" kommer ut på svenska 27 augusti och jag bara väntar och väntar! Svärmor berättade också att Berlinerpopplarna tydligen går som serie på SVT nu, dessvärre går det inte att se på i efterhand på deras hemsida. Å andra sidan brukar jag oftast bli sittandes med en besvikenhetskänsla när en bra bok filmatiserats - det blir liksom inte som den film jag skapat i mitt huvud. Men böckerna är bra, och de två delar som kommit ut finns på svenska, så hasta la vista till biblioteket, någon av landets alla bokhandlar eller någon av världens alla internetsajter.

2 kommentarer:

Z sa...

Den sämsta tv-produktionen efter böcker måste väl ändå vara Isprinsessan????!!! Så J-A dålig!
Annars såg vi Into the Wild igår, den kan verkligen rekommenderas!

Bina sa...

Håller defnitivt med! Blev grymt besviken och ännu mer när författarinnan själv sa att hon var nöjd med filmatiseringen - ehhh...what?!