söndag, augusti 24, 2008

En utmaning!


Det är kväll. Jag är trött då jag sovit för lite i helgen. På fredagen var jag hos en av mina bokcirkelvänner och pratade halva natten (somnade två) och igår var det ju körfest och då somnade jag tre. Ikväll masade jag mig ändå ut på en rask promenix och tog en lång, varm dusch. Dags för kvällstoaletten och då kommer sambon och visar upp någon liten mojäng han lyckats sätta ihop, en tankenöt han fått i reklambrev från Illustrerad Vetenskap. När jag kommer till sängen ligger dessa bitar utspridda på min sida av sängen (se fotot ovan). Och jag önskar verkligen att jag bara kunde ta bitarna och lägga bort dem och strunta i att försöka sätta ihop dem, strunta i vem av oss som sätter ihop dem snabbast (för det är klart jag kan sätta ihop dem, herregud om sambon kan så kan jag!), men jag vet att så fort jag slutat blogga kommer jag anta utmaningen. Så är det. Nåväl, det är lika bra jag sätter igång och får det överstökat! Wish me luck!

Inga kommentarer: