lördag, augusti 23, 2008

Freudian slip of tounge

Igår skulle vi då kolla på vigselring åt mig. I lilla staden är guldsmedsutbytet mycket begränsat varför vi gick in i en sådan där franchisekedja, smyckesbranschens motsvarighet till Lindex. Väl därinne tar expediten fram de vigselringar som finns. Jag frågar lite om utbyte av stenar , ändring av tjocklek, vitt och rött guld och provar sedan - det ska ju passa ihop med förlovningsringen. Sambon hjälper intresserat till, kommer med synpunkter och förslag. Så tar han en ring i vitt guld med en massa små diamanter i och säger:
- Men den här då?
Då hör jag till min fasa hur jag svarar:
- Neej, dom var så små...(tystnad)...jag menar, det såg lite rörigt ut.
- Neheejdu, jag hörde vad du sa först gumman!
Och okej då: Jag kommer ha den där vigselringen tills döden skiljer oss åt, vilket förhoppningsvis är minst femtio år och ja, jag vill ha en eller flera stora, fina stenar som syns, inte små, små plottriga stenar som gör att det mest ser ut som en skrapning i ringens yta! Fast jag hade väl inte tänkt uttrycka det sådär rakt på liksom. Expediten log lite i smyg i alla fall, det var kanske inte första gången som en blivande brud uttryckte sig lite...brutalt gällande önskemål kring ringen kan jag tänka mig.

4 kommentarer:

Z sa...

Bridezilla! ;-)

Anonym sa...

*skrattar* Helt rätt, go for the big rock! ;-) Förresten, visste du att ägarinnan till guldsmedsaffären även tillverkar ringar etc?

Bina sa...

linda g: Visste inte detta! Det var ju intressant information! Tack!

Anonym sa...

Fantastiskt! Juveler skall synas helt rätt!!!!
Det fattar väl alla..... /lisa