fredag, augusti 29, 2008

Äntligen helg - mina öron har skavsår!

"Lilla Staden har förvandlats till ett Monaco i miniatyr" kan man läsa i lokalpressen. Detta innebär att det i dagarna fyra körs gokart från morgon till kväll i "city". Om man ser på bilden kan man ju tro att jag stått strax bakom gallret som åskådare till detta, men icke - detta är helt sonika utsikten från mitt kontorsfönster! Eftersom mitt arbete till stor del går ut på att ha samtal med människor så måste jag resa mig upp för att se ut eftersom jag har insynsskydd längst ned på fönstren och jag kan ju välja att inte stå upp och titta ut på spektaklet. Men, däremot kan jag inte hitta någon volymknapp till spektaklet! Så jag har tvingats att höra en massa speakersbabbel om vem som åker nu, hur det gick för det och det företaget, vem som ska åka sen, vilken tid nästa programpunkt är. För att inte tala om detta motorljud från dessa små pyttebilar!! Och när det för en gångs skull är paus i eländet så envisas arrangörerna med att spela musik på hög volym istället. Jag hör inte vad jag tänker, vilket efter några dagar i detta kakalorum från morgon till eftermiddag fått konsekvensen att jag inte kan tänka längre. Tack och lov har jag nu stämplat ut mig (jo, det är sant, vi stämplar in och ut oss här, gammalmodigt tycker jag - men vem är jag att tycka att vuxna arbetstagare borde få eget ansvar för att arbeta de timmar de ska?) och ska pallra mig hem.

Inga kommentarer: