måndag, augusti 11, 2008

Körabstinens!

I vanliga fall, d.v.s. i jobbtider, brukar jag vid det här laget glädja mig åt den stundande körövningen på måndagkvällen. Men kören har också semester och idag känns det som att körsemestern är onödigt lång. Känns som hundra år sedan jag träffade körkollegorna och sjöng, även om vi träffats för lite social gemenskap under sommaren. Det är så oerhört kul att sjunga i allmänhet och i kör i synnerhet. Dels den sociala gemenskapen, men också den musikaliska gemenskapen, att tillhöra något större, att min röst är en liten del av körens totala röst, att synkas ihop med andra röster under ledning av en duktig körledare - ja, det är häftigt. Och idag saknar jag min kammarkör lite extra mycket!

1 kommentar:

Z sa...

Undrade just varför du hade körabstinens, det är väl bara att gå ut i bilen och sätta sig och gasa iväg???? Men nu fattar jag det var KÖR. Inte KÖR.