onsdag, augusti 06, 2008

Den lille befälhavaren


Bar lillen på dagens fjälltur. Stod still ibland för att vänta in stora killen eller vila lite. Helt plötsligt när jag saktar in för en mikropaus säger lillkillen: "Sätt fart"! Eeeh...och var fick han luft ifrån? Tror att den friska fjäll-luften stigit honom åt huvudet. I alla fall så traskade jag vidare och har definitivt skaffat mig träningsvärk till imorgon. Bar lillen ända upp till dagens fjälltopp på 1022 m ö h. Det var slitit som busen i de värsta stigningarna och jag svettades för ovanlighetens skull. Flera gånger var jag nära att ge upp och be sambon ta över, men envisade mig hela vägen till toppen. En underbar känsla att nå toppröset, svettig, trött, med bultande hjärta, flämtande andhämtning och värkande lårmuskler men mycket nöjd över min prestation. Efter att förevigat mig och lillen med kameran hivade jag dock över honom till sambon som bar ned honom. Nu sitter dock lillkillen och ger mig mängder av pussar så han är snart förlåten sin ordergivning till mig på fjället.

3 kommentarer:

Z sa...

Bra lillkillen! Ge mamma, pappa och gudfar vad du kan! Bestäm över dem och ge dem direktiv du bara! Rätta takter!!!!

Z sa...

BTW, fick du nässleutslag efter svettningen???? Vi är ju ändå twins....

Bina sa...

Inga nässelutslag tack och lov!