lördag, augusti 02, 2008

Perfekt sommarlektyr för den med få läsmöjligheter

Hösten känns kanske inte så nära just nu och det är inte så kul att tänka på hösten såhär mitt i semestertider, kanske rentav när du njuter av de sista flämtande timmarna av din semester, men jag tycker i alla fall att det är kul att tänka på modehösten. Och denna lilla, behändiga katalog fångar mig stundtals; jag bläddar hit och dit, viker hörn och gör kryss...mhmm...det där var ju snyggt...och de där ballerinaskorna var ju supersöta...kanske den där mössan skulle passa till och med mig och den där kappan måste jag ju bara ha...men i den där lilla klänningen skulle brorsdottern bli sötare än sötast och den där skjortan skulle stora killen tycka var cool, och så vidare och så vidare. Det allra bästa med La Redoute är att innan det ens är säsong så har de alltid erbjudandet 30% rabatt på hela köpet. Då tar jag med mig katalogen till mina kollegor och så beställer vi tillsammans - då blir ju frakten desto billigare. Så gå in på hemsidan och beställ katalogen. Den är läsvärd och innehåller inga långa meningar eller en massa ord utan du kan tryggt ta med den till stranden även om du har med dig kids som pratar och pratar och behöver ständig uppsikt eller läsa i bilen på väg till semestermålet (om du inte blir illamående av att läsa i bil förstås, men då kan du ju slänga ett getöga på nästa klädesplagg när illamåendet gått över, vänta ett tag, nytt getöga på den snygga kavajen, vänta ännu en stund, nytt getöga på den inbjudande, varma, stickade långkoftan och så vidare).

Inga kommentarer: