tisdag, augusti 12, 2008

Nu har jag förtjänat att softa resten av dagen

06:15 upp och sprang 6 km för första gången i hela mitt liv. Inspirationen att göra detta kommer från kakor, glass, snacks och pajer som intagits under sommaren. 17 maj inhandlades min brudklänning och jag vill inte komma dit i september och höra att den måste läggas ut (inte sys in den heller för den delen) eftersom den passade perfekt sist. Sedan har förmiddagen bara rasslat på; klippt gräsmattan på dryga 1 000 kvadratmeter och dammsugit nedervåningen. Nu tänker jag unna mig att softa resten av dagen. Ska ta med kidsen ut i skogen och leta blåbär och svamp. Dessutom tänker jag göra enkel kvällsmat; krusbärskräm och mackor. Men det tycker jag att jag förtjänat, så mycket hushållsarbete och motion som jag hunnit med so far!

2 kommentarer:

Anonym sa...

övervåningen???!!!
/Sambon fästmannen.

Bina sa...

Lämnade jag till dig så du har något att göra på kvällarna när vi är borta.