onsdag, augusti 27, 2008

Moment 22 i matlagningskonsten

Min blivande make har vissa krav gällande matlagning; ingen frukt i maten, ingen ädelost, kesella m.m. (han lämnade en lång lista till min mamma för en tid sedan så hon vet vilka matlagingsramar hon bör befinna sig inom när hon lagar mat till honom). I söndags blev det lite tacofärs över efter taco-middagen. Ikväll skulle jag därför för första gången göra en tacopaj. Googlade och hittade ett recept som jag använde. Det blev succé! Lillkillen åt i och för sig bara kanterna, men sambon (som sällan ger min matlagning uppriktigt beröm, vilket dessvärre säger mer om min matlagning än om honom) och stora killen glufsade i sig hur mycket som helst. Sambon sade flera gånger att han tyckte pajen var supergod. Senare sa jag: "Kul att du tyckte om pajen"! Misstänksamt undrade han: "Var det nå't konstigt i den eller? Surdeg eller nå't"? Var ju tvungen att svara att om det var något konstigt i den så skulle jag ju inte säga det (för då skulle han kanske inte tycka om den nästa gång). Fast om jag inte berättar vad det är i så kanske det genererar en sådan misstänksamhet att han inte tycker om den nästa gång...Moment tjugotvå alltså...

1 kommentar:

Z sa...

Du får gärna lämna samma lista till mig så jag vet vad jag ska ha i min mat när ni kommer på besök... ;-)