söndag, januari 17, 2010

Tandkrämsdessert

Bjöd mina bokcirkelvänner på Frusen polkagrispaj. Glömde dessvärre servera den med den hemgjorda chokladsåsen...Jag tyckte den var god både med och utan chokladsås, men tror den blir ännu godare en varm sommardag (så det lär dröja innan jag gör den igen).

Dagen efter fick Lillkillen smaka på den (med chokladsås). Jag frågade vad han tyckte om den.
- Den smakar tandkräm.
Efter ännu en stund.
- Jag tyckte inte om den.
Nä, det förstår jag, vem skulle tycka om en dessert som smakade tandkräm. Hmpf! De gör alldeles för goda barntandkrämer nuförtiden!

2 kommentarer:

Sus sa...

Hittade hit från din Sis.
Jag gillar ditt bloggnamn =)
Ja, vem överlever med livet i behåll?
Och hur går det med din nyfärgade son?
Hehe..

Bina sa...

Nä, mig veterligen överlever ingen med livet i behåll. Bamse mår bra, sover för tillfället.