lördag, januari 23, 2010

Glasögondagar

Nä, nu ska jag skärpa mig. Jag ser ju ganska dåligt så jag har linser, i alla fall i offentligheten. Men hemma använder jag också glasögon. Jag lägger alltid ned en massa tid (och en del pengar) när det är dags att köpa nya glasögon, men så går jag bara omkring med dem hemma. En anledning är att jag tycker det är svårt att sminka mig med min dåliga syn och dessutom tycker jag ögonmakeupen syns dåligt bakom glasögonen. En annan anledning är att jag inte kan använda solglasögon när jag har glasögonen och i detta soliga land är det verkligen ett problem. Sen är det också ganska irriterande när det blev som idag; kallt ute, varmt inne = imma på glasögonen när jag går in. Ytterligare en anledning är att det är lite irriterande med den där "ramen" som ändå blir när jag använder glasögonen till skillnad mot när jag använder linserna och ser allt perfekt, ända ut i periferin. Trots detta ska jag försöka bättra mig och börja använda glasögonen mer även i det offentliga rummet. Började idag. Har redan gått promenad till bibblan i glasögonen.

Inga kommentarer: