måndag, januari 11, 2010

Footloose

För två jular sedan fick min mamma ett fotbad i julklapp. Hon har aldrig använt det så jag fick ärva det strax innan jul. Idag använde jag det. Hade lite fotsalt och varmvatten i. Satte igång bubblor och massage och...vilket ljud! Det lät som en bilmotor! Nåväl, stod ut med ljudet i fem minuter eller så, sedan fick det bli bara massageläget. Mycket, mycket skönt och välbehövligt. Jag är noga med mina händer, går aldrig någonstans utan handkräm, peelar och masserar händerna med jämna mellanrum. Fossingarna ägnar jag dock alldeles för lite tid åt. Men nu är de rena, avslappnade, lena och nyinsmorda! Tack mamma!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har ett lika dant som tyvär aldrig kommer ner från hyllan.
men när det gör de så håller jag med dig om att det är ganska skönt.....men omständigt!/Helena

Z sa...

Jag gav pappa ett för typ fem år sedan. Oanvänt fortfarande. Kanske ska sno den. Det är ju ändå jag som köpt det åt han....

Bina sa...

Jag tror inte heller jag kommer använda det så ofta, men om jag använder det en gång i månaden är ju det bra! Och jag skulle definitivt sno tillbaka det du gav din pappa Z. För som sagt, när det väl blir av så är det såååååå skönt!

KaosJenny sa...

Det ser väldigt skönt ut men känner jag mig själv rätt så skulle den bara stå och samla damm... Däremot målar jag alltid mina tånaglar och använder det som ett mått på om jag brytt mig om mig själv. Det är inte någon som bryr sig utom jag nämligen (framförallt inte på vintern). En annan fördel är att man inte kan göra någonting utom att möjligtvis läsa bok och sprattla med fötterna när man målat sig :-)