torsdag, januari 14, 2010

Jag är väldigt vuxen

När Stora killen var liten spelade vi Spyro på PS1. Lillkillen och jag spelade ofta LEGO Star Wars förut, men han tröttnade lite på det och började spela det gamla Spyro-spelet. Dessvärre hade vi inte kvar minneskortet till PS1 och av någon outgrundlig anledning gick det inte att spara på minneskortet till PS2. Tyckte synd om Lillkillen som fick börja om på nytt varje dag.

Så. Jag köpte ett nytt Spyro till vårt Xbox360. Jag såg när jag kom hem att det var från sju år, men tänkte: Hur läskig kan en liten drake vara?! Eftersom jag skulle spela med honom tyckte jag inte heller att svårighetsgraden var något problem. Ack så fel jag hade:

En drake kan på några års utveckling bli v-ä-l-d-i-g-t mycket läskigare.

Sjuåringar är mycket smartare än jag.
Eller tänker i alla fall annorlunda. Jag har fått googla mig till lösningen på ett antal av de uppdrag spelet gett oss. Jag tänker uppenbarligen inte som ett barn längre. Jag har blivit vuxen.

Och tur är väl det. Men lite inslag av barnslighet vore ju påpassligt ibland.

2 kommentarer:

Z sa...

Jag tror de är smartare än dig. I allafall starkare. Mohahahahahahahaha!!

Anonym sa...

Minneskort till PS1 spel finns att köpa här:
http://www.tvspelsweb.se/minneskort-ps1-p-212.html

Skriver du ett inlägg om minneskort ps1 och hänvisar till tvspelsweb.se så bjuder jag på 1st minneskort.
Mvh Magnus