fredag, januari 15, 2010

Otrohet lönar sig inte

Inte ens när det gäller produkter. Jag har ju hittat vissa skönhetsprodukter jag inte kan vara utan; Urban Decays ögonprimer, Santés handkräm, Mary Kays foundation 402 och 500, Body Shops Shea body butter, Klockargårdens Drömmar och Lavendel-tvål för att nämna några. När det gäller mascara skiftar jag mellan Helena Rubinstein Lash Queen eller Diorshow Mascara (de vattenfasta).

Men så läste jag om Imju Fiberwig mascara som skulle göra ögonfransarna väldigt långa. Stod i en kö häromveckan och vid kassan fanns en skål med Fiberwig. Jag föll för frestelsen och köpte en. Provade tre dagar och tänkte att jag kanske skulle bli vän med den, men nej, den funkar inte på mina ögonfransar. Mina ögonfransar är väldigt raka så jag har köpt Shu Uemuras ögonfransböjare, lika bra som ryktet säger för övrigt. Ögonfransarna blir fint böjda och det håller länge, både med och utan mascara. Fiberwig gjorde att mina ögonfransar förvisso blev långa, men också helt raka. Suck! Kändes kontraproduktivt att lägga ned två hundra spänn på en ögonfransböjare och två hundra spänn på en mascara som gjorde dem raka. Så Fru C fick Fiberwigen. Hoppas den passar hennes ögonfransar bättre.

Och jag håller mig till Dior och Rubinstein i fortsättningen. Funderar på Diorshow Iconic eller deras nya som inte kommit ut i Sverige än, men som finns att köpa i Sephoras webshop; Diorshow Extase. Lovar att inte vara otrogen igen.

Inga kommentarer: