lördag, januari 16, 2010

Spyro á la 2001...

...verkar vara bättre än Spyro á la 2008. Igår sa Lillkillen:
- Jag lägger mig här under filten så behöver jag inte se.
Vi hade kommit till en scen där en stor glödande monsterfiende stod framför oss. Vi kunde vara på tre olika våningar och skulle komma på hur vi skulle skada honom. Glödis slog sin läskiga hand efter oss och blåste eld på oss med sin spetsiga mun.

Men det är ju så trååååååååkigt att inte kunna spara ett spel! Att börja om varje dag och spela samma bana dag efter dag efter dag. Nä, jag tror vi får investera i ett nytt minneskort som passar PS1-spel. Det finns att köpa på Tvspelsweb för under hundralappen och det kan det vara värt så att Lillkillen kan få spela ett mer fyraåringsanpassat Spyro, slippa mardrömmar och samtidigt slipper Mamman börja om på samma spel varje dag.

4 kommentarer:

Z sa...

Sälj det nya spelet och köp nytt minneskort! Det är värt det! Vi köpte ett gammalt kort till våra gamla spel på ps. Rayman och alla de där som var mycket bättre förr. Lättare för barnen.

n sa...

Ingen Public service här inte hahahaha!
Kan man lite på dej nu i fortsättningen ;-)

Bina sa...

Z: Sälja spelet?! Njae, JAG tyckte ju det var ganska kul ; )

N: Jag är i de flesta fall pålitlig, men i vissa situationer kan jag tänka mig att bli köpt ; )

n sa...

Just i det här fallet hade jag gjort likadant :-)