lördag, januari 23, 2010

Plötsligt händer det...

...och då är Sportfiskaren värre än jag. Vad menar jag? Jo, det gäller såklart shopping av barnkläder, vilket jag tyckt varit löjligt kul sedan jag blev mamma. Och det är något speciellt att köpa bebiskläder. De där små, små, små plaggen till de där små, små människorna.

I höstas kom Sportfiskaren hem med den här mössan till Liten. Den är ju sååå cool och den här vintern har den varit ovärderlig i kylan. Sportfiskaren berättade att han valde och valde och valde och till slut bestämde sig för den här och när han fick veta priset framme i kassan kunde han inte lägga tillbaka den. Jag undrade såklart vad den kostade, men det hade han glömt, "dyr" var svaret. Så jag gick in på deras hemsida (affären heter Yorrik) och fann att den kostade, håll i er nu, 275 kronor, jo, tvåhundrasjuttiofem kronor. För en liten, liten bebismössa! En så dyr mössa har jag aldrig köpt, vare sig till små eller stora människor. Än är inte undrens tid förbi - det bor en liten shopoholic även i Sportfiskaren.

2 kommentarer:

Z sa...

Det bor en mycket konflikträdd shopare i Sportfiskaren kanske du menar..??? ;-) Som inte vågade säga att han inte tar den för han var redan liksom framme vid kassan..?

Bina sa...

Det var ju ett jättetråkigt sätt att tolka situationen ; ) Döda inte mitt hopp!