tisdag, januari 19, 2010

Fejjan-kompisar

Det här med att få vänförfrågningar på Fejjan från folk jag inte har något emot att ha som "vänner" men lika gärna kunde vara utan. Ibland är det svårt att veta vad jag ska svara då. På sistone har jag tänkt att om jag känner en sekunds tvekan så borde det innebära att jag bör dissa vänförfrågan. Fast så känner jag mig lite taskig. Och så accepterar jag kanske ibland, fast jag egentligen inte tycker att jag känner den där personen. Har flera fejjanvänner som jag inte haft kontakt med på flera år och/eller inte skulle ha kontakt med om det inte vore för fejjan. Och med en del känns det bara kul att ha fått kontakt igen. Men med en del känns det bara konstlat och konstigt.

4 kommentarer:

Z sa...

Ska jag berätta hemligheten? Antingen dissar man direkt. ELLER så blir man vän med dem i kanske en månad sedan avvännar man dem. Liksom i smyg. Utan att de fattar vad som hände. Men då är det bra om man spärrar sin status för dem innan så de inte kan se med vilken frekvens du skriver i din status. För annars kan de sakna dig....

Bina sa...

Mycket bra tips det där med att ta bort dem efter en tid. Garanterat märker inte de det eftersom de säkert tänker om mig som jag om dem; tja, visst varför inte, men varför, egentligen?

Cirkus sa...

Oj, nu undrar man ju vilken av de grupperna man tillhör...

Håller med Z. Dissa i smyg. Fast inte mig då. Eller?

En helt vanlig man sa...

Har aldrig förstått hur man kan se FB som ett problem. Okej att man kanske inte vill ha hemska människor som vänner. Jag skulle nobba Josef Fritzl utan tvekan.

Men annars tycker jag det är alldeles utmärkt att ha gamla klasspolare och annat löst folk hängande i min vänlista.

Man behöver ju inte prata med dem för den sakens skull.