onsdag, januari 27, 2010

Skylla sig själv

Jag blev inte blåst. Efter hot om polisanmälan kom äntligen babywatchen idag. Det var på tiden. Nu sitter enheterna på ladddning och imorgon hoppas jag de funkar! Nästa gång kommer jag dock inte betala i förväg! Jag berättade om det här inköpet för Lilla Tanten, som är polis, och frågade om det inte räknas som bedrägeri om säljaren inte skickade varan. Jo, det gjorde det nog trodde hon, men sa också att:
- Det ligger ju väldigt nära "skyll-dig-själv"-högen, men hota med polisanmälan kan du ju alltid göra.
M a o hade nog ingen polis brytt sig speciellt mycket om jag inte fått varan. Men det fick jag!

4 kommentarer:

n sa...

lillbror betalade ett PS3 i förväg...
Det gick inte så bra som för dej!

Bina sa...

Just det, det kommer jag ihåg. Det var mycket mer pengar än jag betalade också. Taskmörtar!

Z sa...

Fast det brydde ju sig snuten om. Det var ju rättegång och sånt. men jag hörde aldrig om de bedragna köparna fick tillbaka ngr pengar. Men han ahde väl lurat en tio stycken på runt 40.000 spänn???

Anonym sa...

Hoppades att penntrollet skulle lära sig av misstagen. Hur blåögd får man vara när man har ett yrke där man ser resultaten av att vara godtrogen på internet. Du har redan varit hemma förlänge och glömt den tuffa verkligheten. Hur ofta betalar du i förskott i affären eller på restaurangen där du t.o.m har den du gör affär med framför dig. Men du trodde väl inte det skulle hända dig. Kom ihåg vad vi predikar för ungdomarna:Man ska inte göra det på nätet som man inte gör i verkligheten!
Om du vill vara blåögd-skaffa färgade linser!!!
Kram från Lilla Tanten