fredag, januari 01, 2010

It's the end of a decade

Och vilket årtionde sedan! Några av mitt livs viktigaste och roligaste händelser har skett under detta årtionde; jag träffade Sportfiskaren när årtiondet var alldeles nytt och således firar vi tioårsjubileum i år, jag har fött mina två yngsta kids, jag har fått gifta mig med en fantastisk person, jag har blivit faster och moster till tre små trollungar, jag tog min socionomexamen, jag tog en chans och tackade ja till att bli barnavårdsutredare på socialtjänsten i Lilla Staden och flyttade därmed från Storstan - har inte ångrat det en sekund.

Det jobbet ledde i sin tur till att jag träffade nya härliga människor att tycka om; Fru C, Fröken Granit och Körkollegan. Körkollegan fick mig dessutom att återuppta mitt körsjungande och det har verkligen tillfört mycket glädje i mitt liv. Tillsammans med Fru C upptäckte jag min nya hobby; att göra smycken. Och Fröken Granit hade en häst att låna ut till mig då och då så att jag fick återuppta ytterligare en gammal hobby; att rida. Dessutom ledde jobbet som barnavårdsutredare till att jag fick mitt drömjobb, det jag har nu.

Jag har blivit husägare. Förvisso till ett i dessa dagar väl kallt hus, men jag älskar det. Jag tycker om husets atmosfär. Under detta årtionde har jag vuxit som människa. Av Sportfiskaren har jag lärt mig att inte ta allt på sådant allvar. Jag har lärt mig att värna om mig själv, ja, det skulle jag säga att jag har blivit riktigt bra på.

För övrigt firades nyåret in i ett väl uppvärmt hus tillsammans med goda vänner. Glittriga nyårsnaglar, glittereyeliner, god mat, många skratt, en del eftertänksamheter, fyrverkerier och en ingången nyårspakt. Lillkillen höll ut till halvtvå! Otroligt! Och nu sitter jag nedsjunken i en skön fåtölj framför en lägereld, myser och njuter av mitt liv och undrar vad detta årtionde bär i sitt sköte.

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

God fortsättning Kram

Sarah sa...

Gott nytt år på dig!! Kraaam!