onsdag, maj 19, 2010

Sååååååååå gott!

Servicen var inte den allra bästa i Lettland. Allt tog lång tid! Att beställa mat och sedan få Liten att vara glad under den tid det tog från det att vi beställde till dess att maten var uppäten var inte helt enkelt. Sista måltiden vi intog i Lettland var vi i Jurmala och då ville jag unna mig en dessert. Jag beställde en tiramisu. Den kom efter en låååång stund i ett superduperstort glas där det säkert fick plats två och en halv deciliter. Jag tänkte att jag aldrig skulle orka äta upp allt.

Men. Det kunde jag. Det var löjligt gott och helt plötsligt var den slut. Smaskigt! Ja, en av de smaskigaste tiramisu:er (vad heter det i pluralis?) jag någonsin ätit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker fortfarande att du var för snabb att gluffsa i dig den. Du skulle ju ha tagit kort på den innnan! Men det är grymt beundransväet att du med din lilla kropp lyckades trycka ner hela skapelsen EFTER nästan en hel portion lasagne....Puss på dig :-)

Bina sa...

Jag vet, visst är jag och min lilla kropp duktig!