onsdag, maj 05, 2010

Det här är min typ av lås!

Jag är en slarver. Jag tappar bort det mesta; plånböcker, nycklar, papper. Jag vet inte hur många gånger jag ringt till Sportfiskaren för att fråga om han sett än det ena än det andra av sådant jag lagt någonstans och sedan glömt bort.

Cykelnyckeln hade jag i handen för några veckor sedan när jag lämnade in cykeln på vår-service. Sedan när jag skulle cykla till jobbet förra veckan var den borta. Som tur är hade jag inte låst cykeln, men däremot kunde jag ju inte låsa den när jag parkerade den vid jobbet så jag fick dra ned den i källaren. Ganska tungt och tröttsamt. Bestämde mig för att köpa nytt lås och titta vad jag hittade. Ett lås utan nyckel, med sifferkod! Så nu har jag en nyckel mindre att hålla koll på och dessutom tänkte jag det var dags att lära mig Litens fyra sista siffror så det fick bli min kod. Smart va'?!

Inga kommentarer: