tisdag, maj 25, 2010

Plågsamt att se

Idag har jag tittat på ett program som var så jobbigt att se att jag nästan bytte kanal. Det sändes på Tv4+ "Jag älskar inte mitt barn". Zoe fick en förlossningsdepression och det innebar att hon fick svårt att knyta an till sin bebis. Det i sin tur gjorde att bebisen kände sig osäker på mamma och därför började undvika mamma. Eftersom bebisen kände sig osäker på mamma så upplevde hon inte att mamma var en person som kunde trösta utan bara grät och grät, vilket fick mamman att till lägga ned bebisen och lämna henne skrikande och även känna att hon hatade sin bebis. Programmet följer Zoe när hon får terapi för att kunna bli en trygg anknytningsperson för sin bebis. Vissa scener var superjobbiga att se, kanske för att Liten är ungefär i samma ålder och för att det fanns scener som så tydligt visade att deras relation var urdålig. Men det var samtidigt så intressant att se framstegen som terapin innebar att jag var tvungen att titta klart.

Inga kommentarer: