fredag, maj 21, 2010

Crazy nagellack gives luck

Idag mötte jag världen i mitt gröna nagellack. Och tänk vad bra det blev!

Jag hade en föreläsning om mänskliga, barns och kvinnors rättigheter för dem som går introduktionsprogrammet. Det kom intressanta frågor och blev spännande diskussioner och när föreläsningen var slut fick jag en applåd. Efteråt kom först läraren och sa att det var sällan som de applåderade för sina föreläsare och att jag verkligen skulle se det som ett gott betyg. När jag en stund senare sa hejdå till tolken sa han samma sak (det är alltid han som tolkar för just den här gruppen).

Sedan hade jag ett meddelande från receptionen när jag kom tillbaka. Jag skulle ringa upp en herre, det var viktigt och gällde kvinnofrid. Ringde upp och det visar sig att han vill ge nästan åtta tusen kronor till kvinnofridsverksamheten! HURRA!!! Så nästa helg ska jag ta emot det vid någon ceremoni.

Tror jag ska köpa lite fler crazy nagellack!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe!
Tycker att det varit lite "lugnt" på din blogg och nu förstår jag varför....
Det var på tiden! Snygg va den också./ Henna

Bina sa...

Tackar, tackar. Busigt va'!

Miss Gillette sa...

bina: Med tanke på vad Henrik Fexeus skriver i "När du gör som jag vill" kan jag mycket väl tänka mig att det gröna lacket bidrog till att ditt framträdande fick så väldigt starkt gehör. Och rent allmänpsykologiskt är det toppen att ha glada nagellacker. Om jag hade så snygga naglar som du skulle jag ha det jämt, men jag har accepterat att mina naglar är sköra och skruttiga, så jag får hålla till godo med lite diskretare lack. Men jag har haft ett med lite glitterflingor i på sistone (lånat barnas ...) och det piggar upp, det med.

Heja dig och dina gladgörande naglar!