måndag, maj 10, 2010

Resetips?

I övermorgon åker jag med min kör till Riga. Liten får följa med. Ja, och förresten kan jag ta tillfället i akt och tacka Sportfiskaren för att jag får ta med henne. För visst hade hon kunnat stanna hemma nu, vi är ju hemma med henne lika mycket, men jag klarade inte av att vara borta från henne så länge. Jag skulle längtat ihjäl mig. Och det är ju ingen skillnad för Sportfiskaren, han kommer längta lika mycket han, så tack Sportfiskaren för att jag får ta med henne!

Är det någon som har varit i Riga och har något tips om vad som bör ses, göras, smakas? I så fall mottager jag de tipsen med glädje!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kanske också får lov att tacka sportfiskaren. Nu har jag fått möjligheten att lära känna "liten".
Ska bli superroligt och vi kommer runt hela Riga hon och jag.
Hoppas bara det blir bra väder.

Z sa...

Var det inte en sångresa? Jag trodde inte du sjöng i kören Henna! :-) Spa finns det ju men det kan ju vara svårt med liten. Sedan de där saluhallarna. Så finns det ju ett stort köpcenter. Och en fin grön park som går genom staden. Det finns en stor vacker kyrka också nära monumentet där det var spännande att gå in och titta i. Sedan var ju vi på den där restaurangen där det serverades god husmanskost. Men det är mycket gående så ta med bra skor. Jag hade gympadojjor och det var jag mycket tacksam för efter ca 6 timmars knatande omkring i staden! Skybaren på hotell Rval är cool också. Man ser hela Riga därifrån. Spriten är billig också. Drinkar är billiga. Ja det var väl det. Och gå inte ut för sent på skumma nattklubbar. Det finns stor rånrisk då. En som jag känner blev brutalt misshandlad och rånad där på en nattklubb.

Linda G sa...

Har aldrig varit sugen på Riga, inte förrän jag läste ett resereportage i en Elle nu i vår. Hittade inte det på nätet men ett annat från Elle Mat & Vin, http://www.ellematochvin.se/?id=21461

Trevlig resa!

Bina sa...

Z: Park och Skybar låter intressant. Billiga drinkar lockar väl inte så mycket, sist sippade jag på en drink som räckte en hel midsommarfest. Det var en ambitiös människa som hade fraktat sockerlag 30 mil för att använda i drinken. Så jag tänkte att jag skulle njuta riktigt länge av den...

Linda G: Åhå! Har ni Elle på ditt jobb? I så fall kanske jag kan hitta reportaget?