söndag, maj 02, 2010

Matnojiga personer

I min omgivning finns det ett antal matnojiga kvinnor. Som sitter och nojar över att maten kommer göra dem tjocka. Nästan varje gång vi äter ihop. Det är ganska irriterande.
- Oj, oj, nu när jag åt den här bearneisesåsen måste jag ut och gå tio mil med stavar för att inte gå upp i vikt!
ELLER så sitter de och äter en halv morot och lite keso - typ. Vad sorgligt att inte kunna njuta av maten utan bara tänka "oj nu blir jag tjock" varje gång de äter något och därför avstå eller ha ett behov av att högljutt deklarera detta för ointresserade med-ätare. Det är en grupp matnojiga personer. Den andra består av dem som vill gå ned i vikt och har dålig disciplin och kräver att andra ska anpassa sig efter deras bantning. T.ex. genom att säga:
- Måste vi ha kakor stående här i fikarummet, det är faktiskt svårt för mig att låta bli att äta dem då!
Eeeeh...såvitt jag vet har inte jag något ansvar för andras dåliga karaktär!
Klart att folk får vara matnojiga om de vill det - men var det endast i tanken tack. Det är ju tanken som räknas...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänkvärt!