söndag, maj 16, 2010

Ju förr desto bättre!

Efter en välbehövlig sovmorgon kom jag nedför trappan i morse och möts av grabbarna som ger mig paket och ett fint kort. "Grattis på Mors Dag!" stod det, underskrivet av Stora Killen, självporträtterat av Lillkillen och Liten hade skrivit under med hjälp av Sportfiskaren. Jag fick sytråd, choklad-polkagrisar och rabarbermarmelad - mycket gott!

Jag blev lite nervös för jag har inte köpt något till min mamma. Kollade almanackan och konstaterade att Mors Dag inte var riktigt idag...så jag har tid på mig att köpa något till mamma.

Men min glädje över presenterna är ju inte mindre! Jag ska inhandla lite god ost och fina kex att käka rabarbermarmeladen till. Och som Sportfiskaren sa när jag lite fint påtalade att det var några helger för tidigt:
- Jag kom i alla fall ihåg det!

Helt rätt inställning till livet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja nu skrämde du mig allt!

Tänkte att jag blivit bortglömd av familjen.
Du fick väldigt fina och passande presenter måste jag säga. Väldigt Du..
/henna