söndag, maj 30, 2010

Jag tänker på alla mammor på Mors Dag

Idag är det Mors Dag. Jag har varit så priviligerad som under mina tre graviditeter har haft tillgång till en kompetent och regelbunden mödravård. Och under mina förlossningar har jag haft förmånen att känna mig trygg med den sjukvårdspersonal som tagit hand om mig efter bästa förmåga och med stor kompetens.

Men så är det inte för alla. Vet du inte vad du ska ge din mamma på Mors Dag? Eller har hon redan allt? KLICKA HÄR så kommer du till Röda Korsets "Rädda mammorna"-kampanj, som i år riktar pengarna mot att förbättra mödravården för mammor i länder där mödravården är ett utvecklingsområde. Där får du vidare instruktioner om hur du gör; du kan skänka pengar med ditt kontokort och få ett gåvobrev, men du kan också skänka via mobilen och ett gåvo-sms skickas till din mammas mobil. Har du redan köpt en present? Ge den också! För är inte alla mammor i världen värd det bästa?

Inga kommentarer: