onsdag, maj 12, 2010

På vift


Väl framme i Riga, efter en problemfri resa, möttes vi av strålande sol och här är det 20 grader varmt. Jag gick i tunika hela kvällen. Kör-kollegorna är på någon bar högt uppe på ett hotell, men jag tyckte att Liten behövde bonda med sin nanny, så vi har haft en kväll på egen hand. Vi började med att strosa lite i solen för att sedan äta en god middag på en restaurang mittemot hotellet. Det var en sorts buffé och det fanns dessutom en dessertbuffé! Passade mig som pricken över i:et!

Sedan strosade vi omkring i jakt på färdigblandad mjölkersättning och kvällsvälling, men vi kammade noll och får nöja oss med de pulverförpackningar jag hade med från Sverige. Det var en stor galleria vi gick till, fem våningar med flera kända kedjor. Jag hittade fina hårspännen till Liten och köpte gott bröd. Mittemot oss finns ett bageri - mycket uppskattat! Nu ska jag hasta ned på caféet bredvid och köpa en god juice till brödet. Imorgon ska jag och kören på en guidad busstur mellan nio och tolv. Jag tror inte Liten uppskattar en tre timmars busstur så vi kastar oss rakt ut och hoppas att hon trivs med sin nanny. I värsta fall får jag hoppa av bussen och ta en taxi till Liten.

Inga kommentarer: