fredag, maj 07, 2010

Mina skattepengar går till de som tycker illa om mig och mina barn

Nationaldemokraterna har en tidning - Nationell idag. Nationaldemokraterna tycker att sådana som jag och mina barn är onödiga i det här landet. Vi är inte svenskar. Vi är en del av det mångkulturella Sverige som Nationaldemokraterna inte vill ha. Jag och mina barn är en del av det mångkulturella experiment som förstör Sverige enligt Nationaldemokraterna.

Presstöd kan en tidning med bl.a. ett visst antal abonnenter få. De som delar ut presstödet får inte ha någon åsikt om innehållet i de tidningar som får presstöd. Därför kommer tidningen Nationell idag få drygt två miljoner av våra skattepengar. Jag citerar Per Svensson:

Yttrandefrihet är rätten att säga också korkade saker utan att riskera att bli straffad av staten. Yttrandefrihet betyder inte att man har rätt att få betalt av staten för att säga korkade saker.

Bu för presstödet!

15 kommentarer:

Sebastian sa...

När alla kommunist tidningar fick och får press stöd då klagar du inte, men när mina skattepengar för en gångs skull kommer att gå till något vettigt då vill du helt plötsligt avskaffa press stödet.

Nationaldemokraterna den 19 september nu får det vara nog av Svensk hatet!

Anonym sa...

Per Svensson hatar att man kan yttra sig fritt i Sverige, nu har den frihet fått ett eget medium.

En prenumeration på Nationell Idag är ett stöd för yttrandefriheten!

Z sa...

Jag tycker att pressfriheten är viktig. Oavsett om det är främlingsfientliga eller vänsterextremister som får del av den. Och visst känns det knasigt att de får del av våra pengar. Men jag tror och hoppas att ju mer de (främlingsfientliga) får uttrycka sig desto fler kan se exakt hur ointelligent och förvirrade de är. Hur osammanhängande deras små teorier är och hur vanvettigt de tänker. Så jag betalar gärna skatt till det. För yttrandefriheten är bland det viktigaste vi har i en demokrati.

Anonym sa...

Men lilla raring. Förut har ju presstöd gått åt svenskhatande tidningar? Men nu vänds det åt invandrarna (fast jag vill inte kalla det hat), och då hör man röster som dig.

Finns det något mer vi kan göra för dig och din kultur? Ta en pistol och skjuta oss själva kanske? Såså, var inte blyg nu.

Anonym sa...

Vadå skatt? Om du har arbete inom den sociala sektorn innebär det ju att du redan är försörjd av skattepengar! Det är bara den privata sektorn som genererar kapital genom tillverkning och export. Vart tror du pengarna kommer ifrån egentligen? Tror du den offentliga sektorn har eget tryckeri eller?
Det var ett mycket dumt inlägg av dig, och fortsätter du såhär behöver du inte heller vara förvånad om främlingsfientligheten ökar...

Z sa...

Fegisar! Varför svarar ni anonymt??? Men som sagt var det är bara bra att konstiga åsikter kommer fram och att ni visar hur fega ni är som sprider era förvirrade budskap anonymt.

Bina sa...

Z: Jag tycker också pressfriheten är viktig, likaså yttrandefriheten - det är ju viktiga delar av det demokratiska samhället. Det är bara att det inte känns så bra att skattepengar finansierar rasism, LIKA lite vill jag att skattepengar finansierar fascism. Såklart. Jag skulle önska att skattemedel går till medier som har demokratiska värderingar och anser att alla människor har lika värde oavsett kön, etnicitet, klass och religiös tillhörighet.

Och folk kan ju använda härskartekniker bäst de vill genom att försöka ge mig någon slags cyberspace-klapp på huvudet genom att lillararinga-mig, men jag tror som du. Om de får utrymme att haspla ur sig sina inrepeterade argument så kommer andra runt omkring se att kejsaren faktiskt är naken. Tja, nästan i alla fall - i det här fallet har han en huvudbonad i form av en dumstrut på sig...

Mångmamma sa...

Hej o hå vilka urbota dumheter som landar här!
Anonymitet, martyrskap (förklädd sådan),inrepeterade floskler.
Om vi överhuvudtaget ska kunna landa i något som avlägset påminner om mångfald där toleransen frodas, måste tyvärr även mindre toleranta åsikter få föras fram.
Oavsett om jag gillar det eller ej, alternativet vore värre -
censur! Hu.
Sen trodde jag i min enfald att du var "svensk" ?
Hur var det med adoption nu igen....;)

Anonym sa...

Bina:

Det är just för att kejsaren håller på att erkännas han är naken etablissemanget vill förhindra att presstödet går till Nationell Idag.

Och vänstern dominerar redan Sveriges journalistkår, vill du och dina kompisar sitta på Nationell Idags redaktion också?

Hur pass stor mångfald är det i ett media-Sverige där alla tycker likadant? Dvs. såna som har "demokratiska värderingar".

Mångmamma:

Hur pass öppen är signaturen "Mångmamma" du som är anti-anonymitet?

Sedan om du visste hotbilden mot nationalister i samhället skulle du kanske inte vara så hånfull, eller hur långt sträcker ditt förakt mot en avvikande åsikt?

Mångmamma sa...

Anonym 11.25.00; Jag tycker vi gör det enkelt för oss!
Avskaffa presstödet så får de tidningar som kan gå med vinst göra det - låt marknaden styra!
Sedan är jag något förvånad - var i min kommentar kan du läsa in ett "..förakt mot en avvikande åsikt"?

Martin Hofvenstam sa...

Det närmaste vi kommer en gemensam värdegrund i det postmoderna Sverige är FN-deklarationen om mänskliga rättigheter. De flesta svenskar röstar också på partier som befinner sig i den politiska mitten. Vi kan enas om vissa spelregler när det gäller hur vi behandlar varandra - människovärdet är detsamma oavsett etnicitet, sexuell läggning, tro och så vidare. Om vi ska ha ett presstöd är det minsta man kan begära att tidningen respekterar värdegrunden. Annars får den bära sina egna kostnader. Ett enklare sätt är att slopa presstödet. Vi blir då av med uppviglande, samhällsomstörtande och rasistiska tidningar på den yttersta vänster- och högerkanten. Staten kan använda andra styrmedel för att stötta mindre lokaltidningar - tex genom slopad moms. Historien har lärt oss att när det är av ekonomisk recession drar sig fler människor ut till dessa ideologiska diken - och att detta i sig kan få katastrofala följder.

Martin Hofvenstam sa...

Man skulle enkelt kunna uttrycka det som att Nationaldemokraterna inte delar de värderingar som majoriteten av det svenska folket står för. Faktum är att Nationaldemokraterna starkt tar avstånd från många av dessa värderingar.

Trots detta vill de gärna att vi ger dem våra pengar så att de kan producera sin tidning. Och propagera mot oss.

Kanske kan en nationaldemokrat se en logik i detta men jag tror inte man kan räkna med att majoriteten gör det.

Anonym sa...

"Martin Hofvenstam sa...

Man skulle enkelt kunna uttrycka det som att Nationaldemokraterna inte delar de värderingar som majoriteten av det svenska folket står för. Faktum är att Nationaldemokraterna starkt tar avstånd från många av dessa värderingar."

Helt utan ett enda konkret exempel sågar du ett demokratiskt valt parti.
Med svepande floskler avfärdar du ett politiskt och demokratiskt parti, utan bpågot som helst konkret belägg.
Wow, jag är inte imponerad.

Martin Hofvenstam igen sa...

Vänta nu käre vän. Nationaldemokraterna är i högsta grad politiska och att vår svenska demokrati fungerar är ni ett lysande exempel på - ni utövar er rätt att driva er politik. Det kan ingen förneka. Jag sågar heller inte nån, jag försöker förklara varför svenska folket inte vill stöda er tidning med skattemedel. Jag går inte in på Nd:s partiprogram i detalj - men den bärande idén är att det "etnopluralistiska" samhället ska avvecklas. Med olika metoder ska vi åstadkomma en etnisk monokultur i Sverige. En enda stor svenska familj. Ett annat budskap är att Sverige håller på att gå under på grund av att folk från andra kulturer av olika skäl flyttar hit. "En grundläggande förutsättning för folkstyre är (...) att det finns ett etniskt homogent folk". Ett exempel på vad man kan läsa hos er. När man studerar Nd fattar man snabbt att "högerextrema" är missvisande. Realpolitiskt är Nd ett vänsternationalistiskt parti. Ett slags demokratisk folkkems-nazistiskt parti a la 2010 om man så vill. Kopplingarna till mer uttalat nazistiska organisationer finns också inom ert parti.

Du kan vara övertygad om att vanliga svenskar inte vill hosta upp skattepengar för sånt här. Man kan ha synpunkter på integrationspolitiken, rent av ogilla utlänningar generellt - ytterst få är ändå beredda att ta steget att stötta nazianstrukna organisationer. Personligen tycker jag det positiva är att detta kan innebära att presstödet slopas helt. Extremism ska motarbetas, inte gödas med skattepengar.

Martin sa...

Kan inte låta bli att kommentera ND:s program och valmanifest.
ND vill att Sverige i egenskap av "suverän stat" ska vara i "största möjliga mån vara självhushållande". Främmmande etniska grupper skall "återvandra". Känns som man hört de politiska idéerna förr nånstans..?

Står däremot ingenting konkret om ND:s arbetsmarknadspolitik. Det är möjligt att detta har att göra med att Sverige kommer att sakna hundratusentals skattebetalare inom några år (ännu fler om vi ska skicka hem alla med utländskt påbrå!) - om vi ska kunna bära kostnaderna för de åldrande befolkningen vill säga.
Till problemet hör dessutom att det är lite sent att börja avla arisk vårdpersonal som ska ta hand om farmor.