måndag, maj 03, 2010

Det är då den stora tonårshungern rullar in

Halvtio ska Stora Killen gå och göra sig i ordning för kvällen. Hojtar: "Dags att gå och lägga dig vännen!" halvtio. Kvart i tio kommer han ut i tv-rummet:
- Jag är hungrig mamma.
- Nu?!
- Ja.
- Det finns mackor.
- Jag vill ha nudlar.
- Det är bara du gör i ordning.
- Men, hur göör man?
- Läs på paketet och så ropar du om det är något du inte förstår.
Han fixade matlagningen galant och nu sitter han och smaskar nudlar. Nästan mitt i natten. Är det så här det kommer vara nu under några år?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha!
jag tycker det svåraste är att LÅTA barnen fixa i köket själva.
Jag är rädd att dom ska skära sig, bränna sig, stöka ner.......
Men det kanske är värt lite stök i köket för att få dom självständiga nu när jag tänker efter..hihi!
/ Helena

Z sa...

Jag kan höra honom säga det!!!!!!! Hahahahaha! Sötis!

Mångmamma sa...

Japp!
Precis så kommer det att vara ett tag framöver...