lördag, januari 31, 2009

Vågar knappt skriva det,

men idag är jag mest tacksam över att jag inte har magsjuka! En massa folk runtomkring mig och deras kids har det. I torsdags hade jag möte med en kollega och igår var hon hemma och kräktes! Förutom att jag tyckte väldigt synd om henne eftersom hon är gravid i åttonde månaden, så blev jag alldeles livrädd och tänkte att nu är det kört! Jag avskyr att kräkas, jag avskyr tanken på att jag eventuellt skulle kräkas, ja, bara tanken på att jag eventuellt skulle kräkas får mig att kväljas!

Sist jag kräktes var nyårsafton 1994, men det var inte på grund av magsjuka utan på grund av för mycket intag av potatisgratäng och fläskfilé i tomatsås. Möjligtvis kan en bidragande faktor ha varit att intaget av alkohol blev lite väl mycket för min då ganska lätta kropp. I alla fall, sedan dess har jag haft magsjuka, jodå, men jag har i alla fall inte kräkts och jag har inga intentioner att göra det någon mer gång i hela mitt liv heller. Och om jag hade blivit smittad av min gravida kollega så skulle det ju ha brutit ut nu. Så som sagt, idag är jag väldigt nöjd över att inte vara magsjuk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är säkert dina middagsgäster också kan man tänka....
/Z