lördag, januari 10, 2009

Idag var det Gardells dag...

...i tv-serien "Stjärnorna på slottet". Jag älskar Gardells texter och shower. Jag har sett ganska många och har flera av hans skivor hemma. Om du inte såg programmet så se det! Om det är något jag önskat mer av min bröllopsdag så är det att Sportfiskaren hade gått med på att låten "Aldrig ska jag sluta älska dig" hade framförts under vigselakten, men han var benhård - det var inte förhandlingsbart över huvud taget. En av de bästa stunderna med artisten Jonas Gardell är i alla fall när jag och Syster Yster gick på Gardell i Metropolen för några månader sedan. Vi satt ganska högt upp bredvid ljudteknikerbåset. En bit in i föreställningen såg vi att hans man satt där. När Jonas Gardell sedan sjöng "Aldrig ska jag sluta älska dig" (och såklart riktade sig till Mark Levengood) med en oerhörd energi och kärlek så var det oerhört gripande.

1 kommentar:

Bina sa...

Jag med. Och även om jag nödvändigtvis inte håller med om allt han säger så säger han det på ett så ärligt sätt att det ändå berör. Vilken gåva!