måndag, januari 26, 2009

Fick hjärtat i halsgropen av dessa rubriker

Både DN och Aftonbladet hade idag som rubrik på sina nätupplagor: "Polisen sköt ihjäl förvirrad man" och jag tänkte att nu är det kört! Har de börjat med avskjutning av förvirrade personer så ligger jag illa till! Har ju ett nära samarbete med polisen i mitt jobb och även om jag försöker så har jag svårt att tänka mig att poliserna här i Lilla Staden INTE uppfattat att jag kan vara ganska förvirrad ganska ofta. Vid läsningen av ovanstående rubriker tänkte jag därför att snart kommer polisen med dragna vapnen och avrättar mig på grund av förvirring. Som tur var läste jag artikeln och fann att huvudorsaken till beskjutningen av mannen inte var att han var förvirrad utan att han uppträdde hotfullt med en kniv. En sten föll från mitt hjärta över att polismakten inte tar till så drastiska åtgärder för något så relativt vanligt som lite hederlig förvirring! Konstig rubriksättning dock!

Inga kommentarer: